
Felgi samochodów często są narażone na uszkodzenia. W okresie jesienno-zimowym kałuże i śnieg zasłaniają nierówności w nawierzchni, a nawet spore jej ubytki, co sprawia, że przez przypadek może nam się zdarzyć w taką wyrwę wjechać. W Polsce dziurawych dróg nie brakuje, co wpływa na częste uszkodzenia felg. Równie niebezpieczne są wysokie krawężniki, o które zdarza nam się niebezpiecznie przytrzeć. Takie sytuacje skutkują skrzywieniem lub pęknięciem felgi. Na szczęście nie oznacza to, że od razu musimy kupować komplet nowych felg. Materiał, z którego zrobione są felgi odznacza się pewną plastycznością, co daje nam możliwość ich naprawienia i wyprostowania. Biorąc pod uwagę plastyczność materiału, najłatwiej prostuje się felgi stalowe.
Kiedy nie należy już prostować felgi?
Prostowanie pogiętej felgi należy sobie odpuścić, jeżeli doszło do jej odkształcenia w osi pionowej. Jednak nawet jeśli nie ma takiego odkształcenia, a felga jest poważnie uszkodzona, trzeba zastanowić się nad sensem takiej naprawy. Musimy pamiętać, że felgi wpływają na nasze bezpieczeństwo podczas jazdy samochodem. Im więcej pracy trzeba włożyć w naprawę felgi, tym trudniej będzie ją później wyważyć. Pamiętaj, aby nie prostować felg samemu. Zawsze wybierz do tego fachowca, który jest już sprawdzony przez innych kierowców. Rzetelny fachowiec najpierw oceni stan zniszczenia felgi i powie Tobie czy możliwa jest jej naprawa.
Jak przebiega prostowanie felgi?
Do prostowania felg, czyli do działań mających przywrócić obręczy jej pierwotny kształt, specjaliści używają specjalnych maszyn nazywanych – prostowarkami do felg. Przy ich pomocy z powodzeniem można wyprostować zarówno felgę stalową, jak i aluminiową. Te nowoczesne maszyny mogą być wyposażone w napęd manualny lub elektryczny, mogą posiadać tokarkę, polerkę oraz wyrównywarkę bieżnika. Odpowiednie tłoki hydrauliczne i nakładki robocze oddziałują z wielką siłą na zgiętą część obręczy, stopniowo powodując jej wyprostowywanie. Cała usługa trwa zaledwie kilka minut w zależności od doświadczenia i wprawy operatora.