WULCAR - kompleksowe wyposażenie wulkanizacji i warsztatu telefon56 649 08 90 telefon532 000 989 emailbiuro@wulcar.com.pl
suma: 0,00 zł koszyk

Checkpoint 27mm wskaźnik dokręcenia

Kod produktu: 14-07-3000
2,00 zł
2.00
ilość
Zyskujesz 0 pkt [?]

pełne magazyny
Dostępność: pełne magazyny
24 godziny
Wysyłka w: 24 godziny
Ocena: 0 (Ilość ocen: 0)
Producent: Import

Opis

Oferujemy Państwu wskaźniki poluzowanych śrub w kołach aut ciężarowych i dostawczych. Każdy właściciel auta ciężarowego spotyka się w pewnym momencie z problemem poluźniających się nakrętek w felgach. Poluzowanie nakrętki może spowodować odkręcenie się koła co bardzo często wiąże się z dodatkowymi kosztami naprawy, jak również z poważnymi wypadkami drogowymi. Zaciski zabezpieczające pozwalają na uniknięcie tych problemów.

ZOBACZ jak bardzo niebezpieczne bywają odkręcone koła!


Jakie koszty może spowodować ewentualne „zgubienie” felgi?
 - Uszkodzenie felgi, nakrętek, szpilek, piasty
 - Uszkodzenie opony
 - Uszkodzenie innych części podwozia
 - Niezaplanowane postoje i opóźnienia
 - Nadgodziny

 

Jak to działa?
Po dokręceniu nakrętek z odpowiednią mocą, należy nabić zaciski na nie. Podczas nabijania należy prwaidłowo ustawić końcówki wskazujące. Zapewniają one 100% bezpieczeństwa. Każdy z zacisków jest w stanie wskazać dwie nakrętki, które poluźniły się. Dodatkowym atutem zabezpieczeń jest prostota w montażu.

Dlaczego Checkpoint?
Szwedzka firma specjalizuje się w praktycznych rozwiązaniach dla aut ciężarowych. Jej
produkty przechodzą restrykcyjne testy, potwierdzające jakość i dbałość w wykonaniu.
Dodatkowo zaciski mają zasadniczą zaletę nad niekiedy prezentowanymi wskaźnikami luźnych
nakrętek. Całkowicie blokują nakrętki przed odkręcaniem. W przypadku wskaźników
prezentują one czy nakrętka się poluźniła, czy też nie. W przypadku zacisków nie ma takiego
problemu, wystarczy odpowiednio je zamontować, aby mieć spokój do kolejnej wymiany opon.

Czym spowodowane są luzy?
- zbyt słabo dokręcone nakrętki - użyto zbyt słabej siły do dokręcenia
- dokręcanie na tzw. "zapas", czyli ze zbyt dużą siłą
- gwałtowna zmiana temperatury, może powodować rozprężanie i sprężanie metalu
- uszkodzone lub ubrudzone gwinty, otwory mogą powodować poluźnianie się mocowania.

Jedna luźna szpilka powoduje efekt domina. Wszystkie siły pionowe, odśrodkowe i boczne oraz wibracje i wstrząsy są w tym momencie rozkładane nierównomierne na pozostałe śruby, a zwłaszcza te sąsiadujące, które teraz poddają się i luzują przy dużo niższych przeciążeniach. Wystarczy tylko kilka luźnych nakrętek, aby doprowadzić do wygięcia lub pęknięcia śrub i tym samym przesunięcia koła względem piasty. Od tego momentu już niewiele potrzeba, aby dodatkowe siły boczne spowodowały zmęczenie materiału trzpieni i nakrętek, co skutkuje gwałtownym odczepieniem się koła.

UWAGA!
Choć w Polsce jeszcze nie przeprowadzano dokładnych statystyk wypadków z udziałem pojazdów ciężarowych spowodowanych odpadnięciem kół, to już np. w Ameryce takie badania są powszechne i wskazują, że tygodniowo dochodzi tam do 40-60 niekontrolowanych odłączeń kół, z których 20 powoduje poważne wypadki, a 50% tych przypadków jest spowodowana właśnie luźnymi nakrętkami. Dane te nie pozostawiają żadnych wątpliwości, że brak systematycznej kontroli dokręcenia kół powoduje realne zagrożenie na drodze i dodatkowo ogromne straty ekonomiczne dla przewoźników.

Produkty powiązane

Opinie o produkcie (0)

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl