Checkpoint 30mm wskaźnik dokręcenia
Opis
Oferujemy Państwu wskaźniki poluzowanych śrub w kołach aut ciężarowych i dostawczych. Każdy właściciel auta ciężarowego spotyka się w pewnym momencie z problemem poluźniających się nakrętek w felgach. Poluzowanie nakrętki może spowodować odkręcenie się koła co bardzo często wiąże się z dodatkowymi kosztami naprawy, jak również z poważnymi wypadkami drogowymi. Zaciski zabezpieczające pozwalają na uniknięcie tych problemów.
ZOBACZ jak bardzo niebezpieczne bywają odkręcone koła!
Jakie koszty może spowodować ewentualne „zgubienie” felgi?
- Uszkodzenie felgi, nakrętek, szpilek, piasty
- Uszkodzenie opony
- Uszkodzenie innych części podwozia
- Niezaplanowane postoje i opóźnienia
- Nadgodziny
Jak to działa?
Po dokręceniu nakrętek z odpowiednią mocą, należy nabić zaciski na nie. Podczas nabijania należy prwaidłowo ustawić końcówki wskazujące. Zapewniają one 100% bezpieczeństwa. Każdy z zacisków jest w stanie wskazać dwie nakrętki, które poluźniły się. Dodatkowym atutem zabezpieczeń jest prostota w montażu.
Dlaczego Checkpoint?
Szwedzka firma specjalizuje się w praktycznych rozwiązaniach dla aut ciężarowych. Jej
produkty przechodzą restrykcyjne testy, potwierdzające jakość i dbałość w wykonaniu.
Dodatkowo zaciski mają zasadniczą zaletę nad niekiedy prezentowanymi wskaźnikami luźnych
nakrętek. Całkowicie blokują nakrętki przed odkręcaniem. W przypadku wskaźników
prezentują one czy nakrętka się poluźniła, czy też nie. W przypadku zacisków nie ma takiego
problemu, wystarczy odpowiednio je zamontować, aby mieć spokój do kolejnej wymiany opon.
Czym spowodowane są luzy?
- zbyt słabo dokręcone nakrętki - użyto zbyt słabej siły do dokręcenia
- dokręcanie na tzw. "zapas", czyli ze zbyt dużą siłą
- gwałtowna zmiana temperatury, może powodować rozprężanie i sprężanie metalu
- uszkodzone lub ubrudzone gwinty, otwory mogą powodować poluźnianie się mocowania.
Jedna luźna szpilka powoduje efekt domina. Wszystkie siły pionowe, odśrodkowe i boczne oraz wibracje i wstrząsy są w tym momencie rozkładane nierównomierne na pozostałe śruby, a zwłaszcza te sąsiadujące, które teraz poddają się i luzują przy dużo niższych przeciążeniach. Wystarczy tylko kilka luźnych nakrętek, aby doprowadzić do wygięcia lub pęknięcia śrub i tym samym przesunięcia koła względem piasty. Od tego momentu już niewiele potrzeba, aby dodatkowe siły boczne spowodowały zmęczenie materiału trzpieni i nakrętek, co skutkuje gwałtownym odczepieniem się koła.
UWAGA!
Choć w Polsce jeszcze nie przeprowadzano dokładnych statystyk wypadków z udziałem pojazdów ciężarowych spowodowanych odpadnięciem kół, to już np. w Ameryce takie badania są powszechne i wskazują, że tygodniowo dochodzi tam do 40-60 niekontrolowanych odłączeń kół, z których 20 powoduje poważne wypadki, a 50% tych przypadków jest spowodowana właśnie luźnymi nakrętkami. Dane te nie pozostawiają żadnych wątpliwości, że brak systematycznej kontroli dokręcenia kół powoduje realne zagrożenie na drodze i dodatkowo ogromne straty ekonomiczne dla przewoźników.
Wyświetlane są wszystkie opinie (pozytywne i negatywne). Nie weryfikujemy, czy pochodzą one od klientów, którzy kupili dany produkt.