Problemy z odkręcaniem kół - o czym warto pamietać by tego uniknąć? 0
Problemy z odkręcaniem kół - o czym warto pamietać by tego uniknąć?

Jedziemy swoim ulubionym wehikułem, łapiemy baniaka i mamy problem - bezskutecznie próbujemy odkręcić śruby!!!! Trudności te mogą wynikać z długotrwałego zaniedbania lub mogą być zawinione przez warsztat.

Jak uniknąć takich problemów? 

  • przy dokręcaniu kół kluczem udarowym śruby dokręć tylko na tyle żeby koło przylegało do piasty - ostateczne dokręcenie powinno odbyć się ręcznie za pomocą klucza dynamometrycznego
  • zawsze pierwsze obroty śrubą czy nakrętką wykonaj ręcznie aż do załapania gwintu - zrobienie tego kluczem pneumatycznym może spowodować skośne ustawienie się np. nakrętki i uszkodzenia gwintu
  • musisz zawsze przed przykręceniem oczyścić śruby i nakrętki z korozji i najlepiej posmarować pastą miedziową lub ceramiczną wysokotemperaturową
  • piastę koła i felgę również należy oczyścić  co wyeliminuje ryzyko zapieczenia się , jednak  nie powinno się ich smarować , ponieważ przywieranie ze sobą tych dwóch elementów jest celowe, przenosi moment obrotowy i mniej obciąża szpilki kół. Tutaj należy się skoncentrować na dokładnym oczyszczeniu z nalotu i rdzy.
  • dokręć koła z odpowiednim momentem, najlepiej kluczem dynamometrycznym , stawanie na kluczu powoduje bardzo często przeciągnięcie gwintu, jeżeli nie dysponujesz takim narzędziem zrób to z wyczuciem nigdy na maksa!
  • jeżeli jeździsz na oponach całorocznych raz do roku warto odkręcić oczyścić i dokręcić koła 

To są podstawowe , elementarne zasady postępowania przy wymianie kół które pozwolą uniknąć problemów na drodze.

Polecane produkty:

odkręcanie kół

 

Komentarze do wpisu (0)

Nowości
Montażownica UNI-ROB
Montażownica UNI-ROB
28 670,00 zł
szt.
Podnośnik Grubber 4T SL-2.40CBS
Podnośnik Grubber 4T SL-2.40CBS
8 600,00 zł
szt.
Wulkanizator VULKSTAR 900S
Wulkanizator VULKSTAR 900S
31 980,00 zł
szt.
do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl