WULCAR - kompleksowe wyposażenie wulkanizacji i warsztatu telefon56 649 08 90 telefon532 000 989 emailbiuro@wulcar.com.pl
suma: 0,00 zł koszyk
Promocje
Pasta montażowa WRC 5kg do opon
Pasta montażowa WRC 5kg do opon
35,00 zł
26,50 zł
szt.
Zawór wentyl bezdętkowy TR414 IMPORT
Zawór wentyl bezdętkowy TR414 IMPORT
0,55 zł
0,28 zł
szt.
Zestaw do naprawy opon z klejem X-traSeal USA
Zestaw do naprawy opon z klejem X-traSeal USA
9,90 zł
6,50 zł
szt.
Wyważarka Grubber JF 95
Wyważarka Grubber JF 95
2 900,00 zł
2 350,00 zł
szt.
Dźwignik podnośnik hydraliczny typ żaba 3T Quatros
Dźwignik podnośnik hydraliczny typ żaba 3T Quatros
500,00 zł
399,00 zł
szt.
Zestaw naprawczy do opon Szybka naprawa
Zestaw naprawczy do opon Szybka naprawa
4,90 zł
3,90 zł
szt.
Klucz udarowy WRC 1/2  1500Nm kompozytowy
Klucz udarowy WRC 1/2 1500Nm kompozytowy
449,00 zł
219,00 zł
szt.
Klucz udarowy WRC 1/2  1500 z nasadkami 17,19,21 Jonnesway
Klucz udarowy WRC 1/2 1500 z nasadkami 17,19,21 Jonnesway
503,00 zł
269,00 zł
szt.
Klucz udarowy WRC 1/2  1500 z nasadkami Adler
Klucz udarowy WRC 1/2 1500 z nasadkami Adler
540,00 zł
309,00 zł
szt.
Produkt dnia
Problemy z odkręcaniem kół - o czym warto pamietać by tego uniknąć? 0

Jedziemy swoim ulubionym wehikułem, łapiemy baniaka i mamy problem - bezskutecznie próbujemy odkręcić śruby!!!! Trudności te mogą wynikać z długotrwałego zaniedbania lub mogą być zawinione przez warsztat.

Jak uniknąć takich problemów? 

  • przy dokręcaniu kół kluczem udarowym śruby dokręć tylko na tyle żeby koło przylegało do piasty - ostateczne dokręcenie powinno odbyć się ręcznie za pomocą klucza dynamometrycznego
  • zawsze pierwsze obroty śrubą czy nakrętką wykonaj ręcznie aż do załapania gwintu - zrobienie tego kluczem pneumatycznym może spowodować skośne ustawienie się np. nakrętki i uszkodzenia gwintu
  • musisz zawsze przed przykręceniem oczyścić śruby i nakrętki z korozji i najlepiej posmarować pastą miedziową lub ceramiczną wysokotemperaturową
  • piastę koła i felgę również należy oczyścić  co wyeliminuje ryzyko zapieczenia się , jednak  nie powinno się ich smarować , ponieważ przywieranie ze sobą tych dwóch elementów jest celowe, przenosi moment obrotowy i mniej obciąża szpilki kół. Tutaj należy się skoncentrować na dokładnym oczyszczeniu z nalotu i rdzy.
  • dokręć koła z odpowiednim momentem, najlepiej kluczem dynamometrycznym , stawanie na kluczu powoduje bardzo często przeciągnięcie gwintu, jeżeli nie dysponujesz takim narzędziem zrób to z wyczuciem nigdy na maksa!
  • jeżeli jeździsz na oponach całorocznych raz do roku warto odkręcić oczyścić i dokręcić koła 

To są podstawowe , elementarne zasady postępowania przy wymianie kół które pozwolą uniknąć problemów na drodze.

Polecane produkty:

odkręcanie kół

 

Komentarze do wpisu (0)

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl