Klucz dynamometryczny - zasada działania i kalibracja! 0
Klucz dynamometryczny - zasada działania i kalibracja!

Klucze dynamometryczne – zasada działania i kalibracja!

 

Klucz dynamometryczny do narzędzie bardzo przydatne którym dokręcimy różne elementy silnika jak np. głowica ale również dobrze zamontujemy koła.

Większość śrub przykręca się na „oko” lecz są takie połączenia elementów, w których ważna jest zarówno siła dokręcania jak i kolejność. Nie mając klucza dynamometrycznego nie będziemy wiedzieli kiedy przestać dokręcać, i czy zrobiliśmy to wystarczającą siłą czyli momentem. Szczególnie w serwisach ogumienia po lekkim dokręceniu kluczem udarowym pneumatycznym następnie należy dokręcić śruby kół kluczem dynamometrycznym.

 

Klucz dynamometryczny – jak go używać

 

Mam różne rodzaje kluczy , elektroniczne lub mechaniczne , ale w każdym musimy na początku ustawić moment którym chcemy dokręcać. W elektronicznym ustawiamy za pomocą przycisków na wyświetlaczu, w mechanicznym obracamy rękojeść zaznaczając odpowiednią podziałkę na trzpieniu. Tak przygotowanym kluczem powoli obracamy dokręcając połączenie do momenty aż klucz przeskoczy „kliknie” lub elektroniczny poinformuje nas o osiągniętym momencie. Możemy jeszcze raz dla pewności wycofać klucz i ponownie powtórzyć czynność do „kliknięcia”.

 

Tego nie wolno robić

 

Po osiągnięciu odpowiedniego momentu nie powinniście  dalej dokręcać śruby, co często niestety się zdarza. Może to doprowadzić do zniszczenia mechanizmu zapadkowego lub rozkalibrowania klucza.  Klucz służy tylko do dokręcania , nie wolno nim odkręcać kół – jest to precyzyjne narzędzie które trzeba szanować i nie stosować jak zwykłego pokrętła czy grzechotki. Ważną czynnością po użyciu klucz jest skręcenie go ponownie do wartości zerowej co zwiększa jego trwałość i precyzję.

 

Kalibracja klucza

 

Na naszym rynku jest bardzo duży wybór kluczy w różnych cenach, Te najtańsze nie posiadają świadectwa kalibracji i jeżeli nie możemy ich sprawdzić możemy jedynie mieć nadzieję że są dobrze ustawione. Dobrej jakości klucz najczęściej jest sprzedawany ze świadectwem kalibracji  na którym jest podana tolerancja oraz wyniki i odchyłki pomiarów przy różnych momentach. Jest to świadectwo dedykowane do każdego klucza osobno z numerem seryjnym.

Każdy klucz możemy oddać do ponownej kalibracji, a firmy które to robią , oprócz kalibracji wymieniają zużyte elementy. Koszt kalibracji klucza wacha się od 60 do 150zł netto.

 

Klucz dynamometryczny który wybrać?

 

Przy zakupie klucza dynamometrycznego warto sprawdzić czy posiada on świadectwo kalibracji, oraz czy są do niego dostępne części np. zestaw naprawczy do klucz dynamometrycznego. Często wykruszenie zapadki wartej kilka złotych eliminuje to narzędzie z pracy.

 

 

Polecamy

 

W naszej firmie polecamy klucze firmy Jonnesway, każdy z osobnym świadectwem kalibracji oraz możliwością dokupienia zestawów naprawczych.

czytaj całość »
Zawory bezdętkowe- Zwracajcie uwagę na jakość! 0
Zawory do kół - dlaczego go nie doceniamy?

 

Nadchodzi czas wymiany opon i kół w pojazdach naszych klientów, którzy są coraz bardziej świadomi jakości opon i ich parametrów. Czytają fora , opinie na ich temat , ale rzadko kiedy zwracają uwagę na element nieodłączny i bardzo ważny czyli zawory w kołach.

 

 

     

 

    Zawory bezdętkowe występują w bardzo wielu odmianach, mogą być zawory metalowe oraz gumowe. Najbardziej popularne są zawory bezdętkowe gumowe model TR413, TR414 , TR412 lub metalowe TR525AL.

Zawory gumowe tak jak nasze opony są narażone na różne warunki pogodowe, pod wpływem obrotów odginają się nawet o 30 stopni i działają na nie bardzo duże obciążenia.

     Dlatego powinno się je wymieniać regularnie , za każdym razem przy wymianie opon. Powinien być to obowiązek który może uchronić naszych klientów przed kłopotami oraz zapewnić im bezpieczeństwo. Dla serwisów oponiarskich jest to dodatkowa szansa na zarobienie kilku dodatkowych złotych, a przy tym możliwość zyskania u klientów opinii ekspertów i profesjonalistów.

 

 

     Przy zakupie zaworów bezdętkowych należy jednak kierować się jakością tych zaworów oraz  sprawdzonym dostawcą. Serwisy internetowe zalewane obecnie są bardzo tanimi zaworami bezdętkowymi które bardzo przypominają zawory oryginalne jednak ich stosowanie jest nieodpowiedzialne. Wykonane z kiepskiej jakości gumy, często już przy pompowaniu wykazują swoje wady. Nie narażajmy naszych klientów na problemy.

Różnica w zakupie kompletu zaworów (4szt) najtańszych a tych sprawdzonych z certyfikatem jakości to często mniej niż złotówka! Czy oszczędzając na kliencie tych parę groszy nie narażamy się na jego utratę? 

   

Dlatego zachęcamy do zakupu sprawdzonych zaworów bezdętkowych w naszej firmie , gdzie przygotowaliśmy dla Was towar z najwyższej półki!!

 

 https://wulcar.com.pl/pl/c/Zawory-do-kol-bezdetkowych/888

czytaj całość »
Kiedy zmienić opony na zimowe?! 0
Kiedy zmienić opony na zimowe?!

Bardzo ważne pytanie, ponieważ chodzi o bezpieczeństwo nasze i naszych bliskich! Wczesną jesienią pogoda jest tak zróżnicowana i nie przewidywalna, że lepiej  się nią nie sugerować i  zmienić opony wcześniej już na początku października. Unikniemy wtedy ryzyka, że pogoda nas zaskoczy oraz kolejek w serwisach gdy zima da o sobie znać!  Ogólnie.......

czytaj całość »
Wyważanie kół: dlaczego jest potrzebne? 0
Wyważanie kół: dlaczego jest potrzebne?

Wiele mówi się o tym, że samochód co najmniej raz do roku powinno się wstawić do warsztatu na wyważenie kół. Jednak niewielu kierowców pamięta o tym zaleceniu lub po prostu je ignorują. To ogromny błąd. Poprawne wyważenie kół ma wpływ przede wszystkim na bezpieczeństwo jazdy, ale też na odpowiednie zużywanie się opon i innych elementów pojazdu. Warto dowiedzieć się o nim czegoś więcej.

czytaj całość »
Sklep wulkanizacyjny – przegląd asortymentu 0
Sklep wulkanizacyjny – przegląd asortymentu

Dobry sklep wulkanizacyjny jest ogromnym wsparciem dla warsztatów samochodowych i punktów naprawy opon. To właśnie  w nim mogą oni zakupić całe niezbędne wyposażenie, dzięki któremu ich warsztat będzie mógł zarabiać na siebie i oferować wysoką jakość usług swoim klientom.

czytaj całość »
Czy uszczelniacz do opon może zastąpić koło zapasowe? 0
Czy uszczelniacz do opon może zastąpić koło zapasowe?

W ciągu ostatnich lat coraz częściej można usłyszeć o uszczelniaczach do opon, które mogą wybawić nas z opresji, gdy nie mam koła zapasowego. Ich zwolennicy twierdzą, że uszczelniacze są lepszym rozwiązaniem, gdyż nie zajmują dużo miejsca w samochodzie i ważą bardzo mało, przez co maleje też zużycie paliwa. Co więcej, aby naprawić oponę, nie trzeba jej nawet zdejmować. Przeciwnicy z kolei uważają, że uszczelniacz nie zawsze może zastąpić koło zapasowe, a w bagażniku warto wozić zarówno jedno, jak i drugie. Warto przyjrzeć się temu problemowi bliżej.

czytaj całość »
Jak dobrać śruby do nowych felg? 0
Jak dobrać śruby do nowych felg?

Nieodpowiedni dobór śrub do felg nie tylko może sprawiać problemy związane z ich użytkowaniem, ale przede wszystkim być ogromnym zagrożeniem dla naszego zdrowia i życia. Nigdy nie wolno dokręcać ich dowolnymi śrubami, które wydają się pasować do piasty. Doborowi i znalezieniu odpowiednich śrub do felg należy poświęcić dłuższą chwilę.

czytaj całość »
Prostowanie felg. Zadanie dla specjalistów 0
Prostowanie felg. Zadanie dla specjalistów

Stan polskich dróg wciąż pozostawia wiele do życzenia. Odczuwają to zawieszenia naszych samochodów, a co za tym idzie – nasze portfele. Felgę może zniekształcić wysoki krawężnik lub spora dziura w drodze. Uszkodzoną felgę można na szczęście naprawić, co jest o wiele tańszą usługą, niż zakup nowej. Naprawa jednak ma sens tylko wtedy, gdy zlecimy ją doświadczonym specjalistom, dysponującym odpowiednim sprzętem.

czytaj całość »
Czy warto prostować felgi? 0
Czy warto prostować felgi?

Felgi samochodów często są narażone na uszkodzenia. W okresie jesienno-zimowym kałuże i śnieg zasłaniają nierówności w nawierzchni, a nawet spore jej ubytki, co sprawia, że przez przypadek może nam się zdarzyć w taką wyrwę wjechać. 

czytaj całość »
Jakie zadania spełnia bieżnik? 0
Jakie zadania spełnia bieżnik?

Bieżnik to słowo, które momentalnie kojarzy nam się z oponami. I słusznie. Jest to bowiem zewnętrzna część opony, która bezpośrednio styka się z drogą. Co ciekawe jest jedyną częścią w całym aucie, która ma bezpośredni kontakt z nawierzchnią. Wybór odpowiednich opon, z odpowiednim wzorem bieżnika powinien być zawsze dobrze przemyślaną decyzją. Dlaczego?

czytaj całość »
Podnośnik warsztatowy: bałwanek czy żaba? 0
Podnośnik warsztatowy: bałwanek czy żaba?

Podnośnik to jeden z najważniejszych elementów wyposażenia każdego warsztatu samochodowego. Coraz częściej można go spotkać również w garażach amatorów mechaniki samochodowej. Bez tego urządzenia trudno byłoby zrealizować wiele istotnych prac naprawczych przy pojazdach. Rodzajów podnośników warsztatowych jest kilka, ale do najpopularniejszych zaliczamy modele o oryginalnych nazwach, czyli “bałwanka” i “żabę”. W tym artykule scharakteryzujemy je w skrócie i podamy przykłady ich najczęstszego zastosowania.

czytaj całość »
Wybór podnośnika do warsztatu. Na co warto zwrócić uwagę? 0
Wybór podnośnika do warsztatu. Na co warto zwrócić uwagę?

Jednym z najistotniejszych elementów wyposażenia warsztatu samochodowego jest podnośnik. Zakup tego urządzenia to spora inwestycja, jednak bez niego trudno byłoby wykonać wiele istotnych napraw. W tym artykule podpowiemy ci, na jakie kwestie należy zwrócić uwagę podczas doboru odpowiedniego podnośnika, który pozwoli ci na rozszerzenie zakresu usług świadczonych w warsztacie.

czytaj całość »
Zastosowanie i najważniejsze cechy kompresorów śrubowych 0
Zastosowanie i najważniejsze cechy kompresorów śrubowych

Kompresor, określany też mianem sprężarki, jest to urządzenie, które umożliwia wyrównanie poziomu ciśnienia powietrza lub gazu, np. w ogumieniu. Wyróżniamy kilka rodzajów kompresorów, które różnią się między sobą nie tylko budową, ale i działaniem. W tym artykule przedstawimy sprężarkę śrubową.

czytaj całość »
Wózek warsztatowy, czyli sposób na idealną organizację narzędzi w warsztacie 0

Wózek warsztatowy to jeden z najważniejszych elementów wyposażenia każdego warsztatu. Można w nim przechowywać i uporządkować wszystkie wykorzystywane narzędzia, akcesoria i mniejsze sprzęty, które są na co dzień wykorzystywane w pracy przez różnych pracowników. Teoretycznie wybór odpowiedniego wózka nie powinien być trudny, w praktyce jednak na rynku znajdziemy wiele różnorodnych wariantów, które różnią się od siebie nie tylko wielkości, ale i sposobem organizowania przedmiotów, liczbą przegródek oraz ich układem itp. Jak zatem wybrać odpowiedni model?

czytaj całość »
Podstawowe wyposażenie warsztatu wulkanizacyjnego na dobry start 0
Podstawowe wyposażenie warsztatu wulkanizacyjnego na dobry start

Każdy profesjonalny warsztat wulkanizacyjny potrzebuje przede wszystkim dobrego sprzętu. Zwykle jednak na początku działalności dopiero gromadzimy niezbędne urządzenia i materiały konieczne do przeprowadzenia jak najszerszego zakresu prac, sukcesywnie rozbudowując zaplecze. W tym artykule podpowiemy, jakie są najważniejsze elementy wyposażenia warsztatu wulkanizacyjnego.

czytaj całość »
Jak kupować w naszym sklepie i czerpać maxymalne korzyści i przyjemność z zakupów? 1
Jak kupować w naszym sklepie i czerpać maxymalne korzyści i przyjemność z zakupów?

Po przeczytaniu tego artykułu nasza współpraca nie będzie taka jak kiedyś... teraz będzie to kupowanie z przyjemnością i niekończącymi się korzyściami. To będzie prawdziwa przyjemność zakupów! Programy lojalnościowe, udogodnienia a dla naprawdę wiernych klientów niespodzianka. W tym artykule dowiesz się jak szybko i sprawnie składać zamówienia oraz jak korzystać z pakietu korzyści jaki dla Ciebie przygotowaliśmy.

czytaj całość »
URZĄDZENIA TPMS - JAK WYBRAĆ? 0
URZĄDZENIA TPMS - JAK WYBRAĆ?

Dowiedz się dlaczego powinieneś mieć programator TPMS i który wybrać. Porównamy w tym artykule ważne cechy  programatorów  i czujników, które pomogą Wam podjąć tą decyzję, ponieważ wybór jest naprawdę duży, a różnica między nimi znacząca! 

 

   

czytaj całość »
Wszystko co warto wiedzieć o oponach 0
Wszystko co warto wiedzieć o oponach

Opony to najważniejszy element każdego pojazdu poruszającego się po drodze. Zgodnie z obowiązującym u nas prawem każda nieużywana opona w okresie 36 miesięcy od momentu wyprodukowania może być klasyfikowana jako zupełnie nowa. Tak, to prawda! Przez taki czas, ogumienie, które nie jest eksploatowane zachowuje swoje pierwotne właściwości! Przyjmuje się, że opony starsze niż 10 lat mogły już utracić swoje właściwości.

czytaj całość »
Nacinanie opon 0
Nacinanie opon

Pogłębianie bieżnika opon polega na wycinaniu warstwy gumy (rowków opony) w celu zachowania jej właściwości jezdnych - pogarszających się z biegiem czasu w trakcie użytkowania.

 

Nacinarka do opon to także rozwój Twojej firmy. Serwisy ogumienia posiadające w swojej ofercie nacinanie bieżnika opon przyciągają większą ilość klientów. Trzeba mieć na uwadze, że coraz większa ilość użytkowników wyposaża swoje pojazdy w opony regroovable: tak ze względu na ekonomię użytkowania tych opon ale także ze względów ekologicznych.

czytaj całość »
do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl