Skończyliśmy projekt budowy serwisu mobilnego ciężarowo-osobowego, włącznie z wyłożeniem ścian blachą ryflowaną. Auto gotowe do obsługi wszystkich kół do 26". W tylnych drzwiach znajduje się montażownica ciężarowa dzięki czemu bezpieczniej pracuj się na drodze. Agregat dobrany do mocy sprężarki pionowej Waltera. W przedniej części znajduję się montażownica osobowa automatyczna z przystawką oraz wyważarka. Na wyposażeniu podnośniki, klucze ciężarowo-osobowe oraz klucze. Instalacja elektryczna pozwala na zmianę kierunków faz w razie korzystania z zewnętrznego zasilana.
Kolejna budowa serwisu mobilnego na VW Crafterze, klient wybrał ekonomiczną wersję osobowo -dostawczą, bez zmiany wyłożenia ścian blachą ryflowaną co znacznie obniża koszty i wagę. Zmieściła się tutaj montażownica BL505 z przystawką oraz wyważarka WB220. Z tyłu pojazdu dobraliśmy odpowiedni model agregatu do mocy kompresora Waltera. Wykonie instalacji elektrycznej , pneumatycznej wraz z zwijadłami , do tego odpowiednie doposażenie i w drogę....
Nasz stary dobry znajomy z którym współpracujemy już ponad 20 lat, unowocześnił swój park maszynowy. Nowa montażownica TC562 z dwoma prędkościami obrotu stołu, bardzo mocną przystawką do kół niskoprofilowych oraz z pompowaniem w pedale. Do tego prostowarka do felg PO-22 z zamknietą ramą oraz z tokarką.
Wszyscy wiemy jak ważna jest kontrola ciśnienia w oponach, która wpływa na nasze bezpieczeństwo, komfort jazdy oraz na nasz portfel. Nawet nowa opona z nowymi wentylami powoli wytraca ciśnienie, dlatego raz na kilka tygodni powinniśmy je sprawdzać i uzupełniać. Im starsza opona tym proces ten jest większy, a wiąże się on ze zmianą objętości powietrza pod wpływem temperatury.
Sprawdzając ciśnienie ważne jest jego dopasowanie do modelu auta. Informację o zalecanym ciśnieniu możecie znaleźć najczęściej na słupku drzwi kierowcy lub klapce wlewu paliwa.
W większości profesjonalnych serwisów jest możliwość pompowania kół azotem, jest to usługa dodatkowo płatna około 20zł za komplet. Czy warto dopłacić do tej usługi? Uważamy, że warto, przede wszystkim dlatego, że zapewnia on stabilniejsze poziomy ciśnień i lepiej dopasowuje się do zmian temperatur. Powietrze atmosferyczne zawiera dużo zanieczyszczeń, a sprężane przez warsztatowy kompresor często jest zaolejone oraz zawilgocone. Przyspiesza to proces starzenia gumy , zmniejsza jej elastyczność oraz powoduje korozję felgi.
Czysty azot pozbawiony jest tych wad, szczególnie zalecany w autach wyposażonych w systemy do automatycznego pomiaru ciśnienia tzw TPMS, które alarmują o zmianie ciśnienia w kołach. Azot zapewnia stabilny poziom ciśnienia bez względu na temperaturę.
Dlatego zachęcamy do pompowania kół azotem!
Klucze dynamometryczne – zasada działania i kalibracja!
Klucz dynamometryczny do narzędzie bardzo przydatne którym dokręcimy różne elementy silnika jak np. głowica ale również dobrze zamontujemy koła.
Większość śrub przykręca się na „oko” lecz są takie połączenia elementów, w których ważna jest zarówno siła dokręcania jak i kolejność. Nie mając klucza dynamometrycznego nie będziemy wiedzieli kiedy przestać dokręcać, i czy zrobiliśmy to wystarczającą siłą czyli momentem. Szczególnie w serwisach ogumienia po lekkim dokręceniu kluczem udarowym pneumatycznym następnie należy dokręcić śruby kół kluczem dynamometrycznym.
Klucz dynamometryczny – jak go używać
Mam różne rodzaje kluczy , elektroniczne lub mechaniczne , ale w każdym musimy na początku ustawić moment którym chcemy dokręcać. W elektronicznym ustawiamy za pomocą przycisków na wyświetlaczu, w mechanicznym obracamy rękojeść zaznaczając odpowiednią podziałkę na trzpieniu. Tak przygotowanym kluczem powoli obracamy dokręcając połączenie do momenty aż klucz przeskoczy „kliknie” lub elektroniczny poinformuje nas o osiągniętym momencie. Możemy jeszcze raz dla pewności wycofać klucz i ponownie powtórzyć czynność do „kliknięcia”.
Tego nie wolno robić
Po osiągnięciu odpowiedniego momentu nie powinniście dalej dokręcać śruby, co często niestety się zdarza. Może to doprowadzić do zniszczenia mechanizmu zapadkowego lub rozkalibrowania klucza. Klucz służy tylko do dokręcania , nie wolno nim odkręcać kół – jest to precyzyjne narzędzie które trzeba szanować i nie stosować jak zwykłego pokrętła czy grzechotki. Ważną czynnością po użyciu klucz jest skręcenie go ponownie do wartości zerowej co zwiększa jego trwałość i precyzję.
Kalibracja klucza
Na naszym rynku jest bardzo duży wybór kluczy w różnych cenach, Te najtańsze nie posiadają świadectwa kalibracji i jeżeli nie możemy ich sprawdzić możemy jedynie mieć nadzieję że są dobrze ustawione. Dobrej jakości klucz najczęściej jest sprzedawany ze świadectwem kalibracji na którym jest podana tolerancja oraz wyniki i odchyłki pomiarów przy różnych momentach. Jest to świadectwo dedykowane do każdego klucza osobno z numerem seryjnym.
Każdy klucz możemy oddać do ponownej kalibracji, a firmy które to robią , oprócz kalibracji wymieniają zużyte elementy. Koszt kalibracji klucza wacha się od 60 do 150zł netto.
Klucz dynamometryczny który wybrać?
Przy zakupie klucza dynamometrycznego warto sprawdzić czy posiada on świadectwo kalibracji, oraz czy są do niego dostępne części np. zestaw naprawczy do klucz dynamometrycznego. Często wykruszenie zapadki wartej kilka złotych eliminuje to narzędzie z pracy.
Polecamy
W naszej firmie polecamy klucze firmy Jonnesway, każdy z osobnym świadectwem kalibracji oraz możliwością dokupienia zestawów naprawczych.
Nadchodzi czas wymiany opon i kół w pojazdach naszych klientów, którzy są coraz bardziej świadomi jakości opon i ich parametrów. Czytają fora , opinie na ich temat , ale rzadko kiedy zwracają uwagę na element nieodłączny i bardzo ważny czyli zawory w kołach.
Zawory bezdętkowe występują w bardzo wielu odmianach, mogą być zawory metalowe oraz gumowe. Najbardziej popularne są zawory bezdętkowe gumowe model TR413, TR414 , TR412 lub metalowe TR525AL.
Zawory gumowe tak jak nasze opony są narażone na różne warunki pogodowe, pod wpływem obrotów odginają się nawet o 30 stopni i działają na nie bardzo duże obciążenia.
Dlatego powinno się je wymieniać regularnie , za każdym razem przy wymianie opon. Powinien być to obowiązek który może uchronić naszych klientów przed kłopotami oraz zapewnić im bezpieczeństwo. Dla serwisów oponiarskich jest to dodatkowa szansa na zarobienie kilku dodatkowych złotych, a przy tym możliwość zyskania u klientów opinii ekspertów i profesjonalistów.
Przy zakupie zaworów bezdętkowych należy jednak kierować się jakością tych zaworów oraz sprawdzonym dostawcą. Serwisy internetowe zalewane obecnie są bardzo tanimi zaworami bezdętkowymi które bardzo przypominają zawory oryginalne jednak ich stosowanie jest nieodpowiedzialne. Wykonane z kiepskiej jakości gumy, często już przy pompowaniu wykazują swoje wady. Nie narażajmy naszych klientów na problemy.
Różnica w zakupie kompletu zaworów (4szt) najtańszych a tych sprawdzonych z certyfikatem jakości to często mniej niż złotówka! Czy oszczędzając na kliencie tych parę groszy nie narażamy się na jego utratę?
Dlatego zachęcamy do zakupu sprawdzonych zaworów bezdętkowych w naszej firmie , gdzie przygotowaliśmy dla Was towar z najwyższej półki!!
https://wulcar.com.pl/pl/c/Zawory-do-kol-bezdetkowych/888
Bardzo ważne pytanie, ponieważ chodzi o bezpieczeństwo nasze i naszych bliskich! Wczesną jesienią pogoda jest tak zróżnicowana i nie przewidywalna, że lepiej się nią nie sugerować i zmienić opony wcześniej już na początku października. Unikniemy wtedy ryzyka, że pogoda nas zaskoczy oraz kolejek w serwisach gdy zima da o sobie znać! Ogólnie.......
Wyposażenie serwisu mobilnego ciężarowo- osobowego ! Urządzenia dostosowane do pracy na Fiacie Ducato. Z tyłu pojazdu zainstalowaliśmy montażownicę mobilną ciężarową do 26" . Miejsce to bezpieczniejsze do pracy na ruchliwych drogach czy autostradach niż zainstalowanie tej maszyny w bocznych drzwiach. Tuż za nią stoi pionowy kompresor i agregat prądotwórczy. Całość w przyszłości ma być oddzielone ścianą grodziową, za którą jest stanowisko do pracy z kołami osobowo-dostawczymi. Na tym aucie zainstalowaliśmy wyważarkę automatyczną z laserem oraz półautomatyczną montażownicę która zajmuje dużo mniej miejsca niż automat. Oczywiście wszystko uzupełnione o odpowiednie instalacje , zabezpieczenia oraz dodatkowe wyposażenie. Pojazd już pracuje pełną parą w Trojanowie
Pan Roman z Zabrza otwiera pełną mechanikę pojazdową. Wyposażyliśmy go od A do Z. Nasze polecane urządzenia montażownica AMD221, wyważarka WB220, podnośnik dwukolumnowy 4T SEA40, stacja klimatyzacji, wysysarka oleju oraz pozostałe akcesoria potrzebne w takiej działalności na pewno będą służyć przez wiele lat!
Pan Józef z Moch koło Leszna od teraz będzie sam w swojej firmie transportowej wykonywał obsługę
Pan Andrzej wyposażył swój serwis w stację klimatyzacji CTR Nordic Plus z drukarką!
Pan Adrian z Żarowa pracuje już pełną parą
Podnośnik dwukolumnowy o nośności 4T w raz z montażem dla firmy Transportowo Budowlanej TRANSBRUK!
Wiele mówi się o tym, że samochód co najmniej raz do roku powinno się wstawić do warsztatu na wyważenie kół. Jednak niewielu kierowców pamięta o tym zaleceniu lub po prostu je ignorują. To ogromny błąd. Poprawne wyważenie kół ma wpływ przede wszystkim na bezpieczeństwo jazdy, ale też na odpowiednie zużywanie się opon i innych elementów pojazdu. Warto dowiedzieć się o nim czegoś więcej.
Dobry sklep wulkanizacyjny jest ogromnym wsparciem dla warsztatów samochodowych i punktów naprawy opon. To właśnie w nim mogą oni zakupić całe niezbędne wyposażenie, dzięki któremu ich warsztat będzie mógł zarabiać na siebie i oferować wysoką jakość usług swoim klientom.
Chyba nikt nie wyobraża sobie nowoczesnego warsztatu samochodowego bez stacji klimatyzacji. Chociaż wybór produktów na rynku jest ogromny, tylko nieliczne stacje oferują wysoki komfort pracy. Na co warto zwrócić uwagę przed zakupem urządzenia?
W ciągu ostatnich lat coraz częściej można usłyszeć o uszczelniaczach do opon, które mogą wybawić nas z opresji, gdy nie mam koła zapasowego. Ich zwolennicy twierdzą, że uszczelniacze są lepszym rozwiązaniem, gdyż nie zajmują dużo miejsca w samochodzie i ważą bardzo mało, przez co maleje też zużycie paliwa. Co więcej, aby naprawić oponę, nie trzeba jej nawet zdejmować. Przeciwnicy z kolei uważają, że uszczelniacz nie zawsze może zastąpić koło zapasowe, a w bagażniku warto wozić zarówno jedno, jak i drugie. Warto przyjrzeć się temu problemowi bliżej.
Nieodpowiedni dobór śrub do felg nie tylko może sprawiać problemy związane z ich użytkowaniem, ale przede wszystkim być ogromnym zagrożeniem dla naszego zdrowia i życia. Nigdy nie wolno dokręcać ich dowolnymi śrubami, które wydają się pasować do piasty. Doborowi i znalezieniu odpowiednich śrub do felg należy poświęcić dłuższą chwilę.
Stan polskich dróg wciąż pozostawia wiele do życzenia. Odczuwają to zawieszenia naszych samochodów, a co za tym idzie – nasze portfele. Felgę może zniekształcić wysoki krawężnik lub spora dziura w drodze. Uszkodzoną felgę można na szczęście naprawić, co jest o wiele tańszą usługą, niż zakup nowej. Naprawa jednak ma sens tylko wtedy, gdy zlecimy ją doświadczonym specjalistom, dysponującym odpowiednim sprzętem.
Felgi samochodów często są narażone na uszkodzenia. W okresie jesienno-zimowym kałuże i śnieg zasłaniają nierówności w nawierzchni, a nawet spore jej ubytki, co sprawia, że przez przypadek może nam się zdarzyć w taką wyrwę wjechać.
Bieżnik to słowo, które momentalnie kojarzy nam się z oponami. I słusznie. Jest to bowiem zewnętrzna część opony, która bezpośrednio styka się z drogą. Co ciekawe jest jedyną częścią w całym aucie, która ma bezpośredni kontakt z nawierzchnią. Wybór odpowiednich opon, z odpowiednim wzorem bieżnika powinien być zawsze dobrze przemyślaną decyzją. Dlaczego?
Regularna kontrola ciśnienia powietrza w oponach oraz głębokości bieżnika to podstawowe zasady, o których powinien pamiętać każdy właściciel czterech kółek. Istotne znaczenie dla trwałości opon ma również ich prawidłowa pielęgnacja.
Praca z podnośnikiem samochodowym wymaga pewnych umiejętności, ale przede wszystkim ostrożności, rozwagi oraz przestrzegania najważniejszych zasad bezpieczeństwa.
Wyważanie kół wydaje się czynnością stosunkowo prostą, dlatego często podchodzimy do tego zadania zbyt lekceważąco, co może skutkować awarią zawieszenia czy układu kierowniczego. Jeśli chcemy uniknąć poważniejszych problemów i niespodziewanych wydatków, prace związane z wyważaniem należy wykonać umiejętnie.
Wyważarka to urządzenie służące do wyważania obracających się elementów różnych maszyn. Ma szerokie zastosowanie, może wyważać wirniki, wały oraz koła samochodów i motocykli.
Jedziemy swoim ulubionym wehikułem, łapiemy baniaka i mamy problem - bezskutecznie próbujemy odkręcić śruby!!!! Trudności te mogą wynikać z długotrwałego zaniedbania lub mogą być zawinione przez warsztat.
Jak uniknąć takich problemów?
Każdy warsztat samochodowy musi mieć niezbędne do pracy przy pojazdach wyposażenie. Sprzęt, który jest w nim dostępny jest prawie tak samo istotny jak wykwalifikowani i doświadczeni mechanicy, którzy będą w stanie poradzić sobie z każdym problemem. Koszt wyposażenia warsztatu jest spory, dlatego właściciele warsztatów zadają sobie pytanie co jest im potrzebne, a bez czego mogą sobie poradzić. Na liście niezbędnych narzędzi i urządzeń znajdują się: narzędzia samochodowe, podnośniki, kompresory, szlifierki, kable diagnostyczne z komputerem i wiele innych. Już na te podstawowe akcesoria wydamy sporo pieniędzy, więc czy warto inwestować dodatkowe środki w żuraw do silników?
Podnośnik to jeden z najważniejszych elementów wyposażenia każdego warsztatu samochodowego. Coraz częściej można go spotkać również w garażach amatorów mechaniki samochodowej. Bez tego urządzenia trudno byłoby zrealizować wiele istotnych prac naprawczych przy pojazdach. Rodzajów podnośników warsztatowych jest kilka, ale do najpopularniejszych zaliczamy modele o oryginalnych nazwach, czyli “bałwanka” i “żabę”. W tym artykule scharakteryzujemy je w skrócie i podamy przykłady ich najczęstszego zastosowania.
Zastanawiasz się, jaki klucz pneumatyczny wybrać do swojego warsztatu wulkanizacyjnego? Jest to przydatne narzędzie, które znajduje zastosowanie podczas różnego rodzaju prac, szczególnie z zakresu wulkanizacji. W tym artykule podpowiemy, na jakie najważniejsze kwestie zwrócić uwagę podczas wyboru klucza pneumatycznego do warsztatu.
Jednym z najistotniejszych elementów wyposażenia warsztatu samochodowego jest podnośnik. Zakup tego urządzenia to spora inwestycja, jednak bez niego trudno byłoby wykonać wiele istotnych napraw. W tym artykule podpowiemy ci, na jakie kwestie należy zwrócić uwagę podczas doboru odpowiedniego podnośnika, który pozwoli ci na rozszerzenie zakresu usług świadczonych w warsztacie.