WULCAR - kompleksowe wyposażenie wulkanizacji i warsztatu telefon56 649 08 90 telefon532 000 989 emailbiuro@wulcar.com.pl
suma: 0,00 zł koszyk
Promocje
Pasta montażowa WRC 5kg do opon
Pasta montażowa WRC 5kg do opon
35,00 zł
26,50 zł
szt.
Zawór wentyl bezdętkowy TR414 IMPORT
Zawór wentyl bezdętkowy TR414 IMPORT
0,55 zł
0,28 zł
szt.
Zestaw do naprawy opon z klejem X-traSeal USA
Zestaw do naprawy opon z klejem X-traSeal USA
9,90 zł
6,50 zł
szt.
Wyważarka Grubber JF 95
Wyważarka Grubber JF 95
2 900,00 zł
2 350,00 zł
szt.
Dźwignik podnośnik hydraliczny typ żaba 3T Quatros
Dźwignik podnośnik hydraliczny typ żaba 3T Quatros
500,00 zł
399,00 zł
szt.
Zestaw naprawczy do opon Szybka naprawa
Zestaw naprawczy do opon Szybka naprawa
4,90 zł
3,90 zł
szt.
Klucz udarowy WRC 1/2  1500Nm kompozytowy
Klucz udarowy WRC 1/2 1500Nm kompozytowy
449,00 zł
219,00 zł
szt.
Klucz udarowy WRC 1/2  1500 z nasadkami 17,19,21 Jonnesway
Klucz udarowy WRC 1/2 1500 z nasadkami 17,19,21 Jonnesway
503,00 zł
269,00 zł
szt.
Klucz udarowy WRC 1/2  1500 z nasadkami Adler
Klucz udarowy WRC 1/2 1500 z nasadkami Adler
540,00 zł
309,00 zł
szt.
Produkt dnia
Wymiana opon na letnie. Kiedy wymienić i o czym pamiętać? 0

Kiedy zmienić!

Przy obecnym klimacie kierowcom bardzo trudno podjąć decyzję o wymianie opon, a jest to decyzja bardzo ważna bo może decydować o bezpieczeństwie Waszym i Waszych rodzin. Producenci opon przyjęli zasadę, że za graniczną temperaturę przy której powinno się dokonać wymiany jest temperatura powyżej 7st C. Jeżeli przez okres około 2 tygodni temperatura w nocy utrzymuje się powyżej 4 stopni Celsjusza , to warto dokonać zmiany ogumienia na letnie. 

Niektórzy z Was zastanawiają się czy może dojechać już mocno zużyte "zimówki" jednak odradzam taką decyzję , ponieważ jak podają specjaliści z firmy Continental  droga hamowania latem na oponie zimowej jest nawet o kilkanaście metrów dłuższa!

Różnica w budowie opon letnich i zimowych!

Podstawową różnicą pomiędzy oponą letnią i zimową jest jej mieszanka gumowa z której została wykonana. Tworzywo używane do produkcji opon letnich jest przystosowane do pracy w temperaturze powyżej 7st C i wtedy ma optymalne  osiągi. Mieszanka stosowana w oponach zimowych w warunkach letnich zaczyna się przegrzewać co wpływa na utratę ich przyczepności, zwiększa ich zużycie oraz nie zapewnia odpowiedniej przyczepności. Drugą podstawową różnicą jest budowa bieżnika - opona letnia nie ma tylu nacięć "lamel" które mają się wgryzać w śnieg, a jej konstrukcja ma szybko odprowadzić wodę nie błoto śnieżne , a jej miejsce styku z podłożem jest większe.

Opony całoroczne oszczędna alternatywa - ale czy to się opłaca?

Osobiście uważam że jak coś jest do wszystkiego to jest do niczego:) . Opona całoroczna to pewien kompromis. Nie da się stworzyć opon które będą zachowywać się idealnie zarówno przy -20st C jak i przy +30 st C. Ponadto pamiętajmy, że na oponach zimowych jeździmy praktycznie pół roku dlatego gdy macie dwa komplety opon to wydłużacie ich żywotność dwukrotnie i zapewnia bezpieczeństwo. Ponadto przy sezonowej wymianie zawsze dobry serwis kontroluje ciśnienie, wyważanie oraz stan zawieszenia i hamulców. 

Przechowywanie kół i opon

Całe koła z felgami można położyć w zasadzie dowolnie - jedna na drugiej , koło siebie lub powiesić na hakach. Opony jeżeli będą leżeć jedna na drugiej mogą się odkształcić , dlatego należy je przekładać, a najlepiej postawić je pionowo i co jakiś czas przekręcać. Pomieszczenie powinno być suche , wentylowane o temperaturze od -5 do 30st C i powinny być z dala od urządzeń grzewczych ,elektrycznych i smarów.

 Na co szczególnie zwrócić uwagę przy sezonowej wymianie opon?

  • odpowiednie ciśnienie kół - nieprawidłowe obniża bezpieczeństwo, zwiększa zużycie paliwa oraz skraca trwałość opony
  • odpowiedni dobór indeksów prędkości i nośności opon do zaleceń producenta auta
  • odpowiednie dokręcenie śrub i nakrętek - profesionalny serwis nie dokręca naszych kół tzw "na oko" tylko kluczem dynamometryczny zalecanym momentem
  • dobre wyważenie kół - które nie jest dożywotnie i powinno się to robić zawsze przy sezonowej wymianie
  • wymiana zaworu, nie duży koszt wymiany zaworu zaoszczędzi nam nerwów na drodze
  • ogólny stan zawieszenia - hamulce, amortyzatory itd.

Życzę bezpiecznej i szerokiej drogi!

Piotr Rudnicki FUH WULCAR

Komentarze do wpisu (0)

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl